Praktijkverhalen

Nadat we de situatie helder op een rij hadden gezet, bleek dat een kleine aanpassing in mijn polis de optie het meest in mijn belang was. Mijn vooruitzichten zijn nu een stuk gunstiger.”

— W. Alewijn, Steenwijjk

Hoewel we in eerste instantie teleurgesteld waren over de waarde-opbouw, is het wel prettig dat we onze situatie nu beter begrijpen en weten waar we aan toe zijn.”

— S. Bakker, Dedemsvaart

Maak een afspraak

Contactadressen van alle verzekeraars op een rij.

Naar alle adressen

Uw ervaringen

Veel mensen met een beleggingsverzekering zijn al in actie gekomen om hun polis onder de loep te nemen. Op eigen initiatief, of nadat hun verzekeraar hierover contact had opgenomen. Op deze pagina leest u hoe zij dit hebben ervaren.

‘Het was dus blijkbaar urgenter dan ik dacht!’

Beleggingsverzekeringen ervaringenDhr. W. Alewijn (56 jaar) uit Steenwijk
‘Ik wist natuurlijk wel dat het er niet florissant uitzag voor de beleggingsverzekering die ik jaren geleden had afgesloten. Daar was veel over in het nieuws geweest. Maar ik dacht dat het wel mee zou vallen met de schade en tja, wat kon ik er nu nog aan doen? Ik liet het maar zo.

Er kwamen regelmatig brieven en mails van de verzekeraar waar ik de polis had lopen. Met uitnodigingen om op gesprek te komen en te kijken of er verbeteringen mogelijk waren. Die post bekeek ik argwanend. Na een tijdje gooide ik de enveloppen zelfs ongeopend weg. Want ja, wat voor goeds kon ik verwachten van de partij die mij zo’n onrendabel product had verkocht?

Tot op een dag de deurbel ging en er een vertegenwoordiger van de verzekeraar op de stoep bleek te staan. Deze legde uit dat het echt urgent was om een zogenaamd ‘hersteladvies’ over de beleggingsverzekering aan te gaan. Zo urgent dat ze er zelfs – gratis- voor langs wilden komen. Daar was ik verrast over! Er was dus blijkbaar toch wel meer aan de hand dan ik eerst dacht.

Ik bood de man maar een kop koffie aan en daarna zijn we in de papieren gedoken. Nadat we de situatie helder op een rij hadden en opties hadden vergeleken, bleek dat het in mijn situatie het best was om de fondsen waar het geld in wordt belegd, te veranderen. Met relatief kleine extra maandelijkse kosten kon ik zo het verwachte eindkapitaal aanzienlijk verhogen. Ik heb er nog een nachtje over geslapen en toen de aanpassing in gang gezet.

Ik waardeer de tijd en energie die mijn verzekeraar erin heeft gestoken om mij in actie te krijgen. Ik weet nu weer veel beter hoe ik ervoor sta en heb betere vooruitzichten.’

‘Onze beleggingsverzekering werd steeds minder waard’

De heer en mevrouw Bakker uit Dedemsvaart
Beleggingsverzekeringen praktijkverhaal stel‘We hadden een tijd geleden een beleggingsverzekering afgesloten. Met het doel om er een deel van onze hypotheek mee af te lossen. We gingen ervan uit dat als wij maandelijks gewoon onze premie betaalden, dat we dan goed zaten.

Tot op een dag de telefoon ging. Iemand van de verzekeringsmaatschappij. Of we ons er bewust van waren dat de beleggingsverzekering op dit moment helemaal geen waarde opbouwde? Zij nodigden ons uit om een gesprek aan te gaan hierover. We schrokken nogal van deze boodschap en maakten daarom maar wel een afspraak.

Tijdens het gesprek vonden we het verhaal eerst maar lastig te begrijpen. We waren we zelfs wel boos dat de verzekeraar waar wij op vertrouwden ons zo’n slecht nieuws kwam vertellen. Maar tijdens het gesprek werd ons veel uitgelegd over hoe het in elkaar zat. In ons geval bleek vrijwel de hele opbrengst van de verzekering op te gaan aan de kosten van een overlijdensrisicoverzekering die we eraan hadden gekoppeld. In feite werd de beleggingsverzekering zelf dus steeds minder waard! Het werd ook duidelijk dat we deze situatie konden verbeteren als we een nieuwe, losse overlijdensrisicoverzekering zouden afsluiten.

Na een korte periode van nadenken gingen we akkoord met het voorstel van onze verzekeraar en zetten we de wijziging in gang. Maar toen leek er alsnog een kink in de kabel te komen. De zogenaamde pandhouder wilde geen toestemming geven voor de wijziging. We wisten niet goed wat we daar mee aan moesten. Maar toen we onze verzekeraar belden, hebben zij dat voor ons opgelost. Daar waren we heel opgelucht over.

Inmiddels staan we er beter voor met onze verzekering. Hoewel we in eerste instantie teleurgesteld waren over de waarde-opbouw, is het wel prettig dat we onze situatie nu beter begrijpen en weten waar we aan toe zijn’.

Ook een hersteladviesgesprek?

Iedereen met een beleggingsverzekering heeft recht op een gratis hersteladviesgesprek van zijn verzekeraar of adviseur.

Maak een afspraak

Contactadressen van alle verzekeraars op een rij.

Naar alle adressen