Geschreven door

Marcel Warnaar

Marcel Warnaar

Senior wetenschappelijk medewerker

medewerker

Waterschade zonder kater

Weblog | 25 maart 2014

En dan zie je ineens opkruipende vochtvlekken op je zoldermuur… Onder het linoleum is de vloer vochtig. En achter de knieschotten, waar je niet dagelijks kijkt, staat een laag water van een paar centimeter. Er borrelen twee prangende vragen in me op: “Waar komt dat water vandaan”, en: “Ben ik hiervoor verzekerd??”

De oorzaak, dat was nog lastig: het had gestormd en het water was misschien door het dak gekomen? Of was er sprake van een overgelopen verwarmingsketel?

Kleine lettertjes

Dan eerst maar de verzekering erop naslaan. Zucht… dat wordt de polis erbij zoeken, bergen kleine letters doorploegen, tijden telefonisch in de wacht hangen, uiteindelijk een gestresste medewerker spreken en vervolgens een uitgebreide correspondentie aangaan inclusief fotografisch bewijs. Tot zover mijn vooroordelen.

Want: eigenlijk viel het reuze mee! Ik vond al heel snel dat deze schade gedekt zou moeten zijn. Het telefoonmenu was eenvoudig, en ik had vrijwel direct een meelevende mevrouw aan de lijn, die drie opties aangaf voor herstel en dat per mail direct bevestigde.

Dat was nog eens een positieve ervaring! Ik had vast en zeker een uitmuntende verzekeringsmaatschappij uitgekozen 🙂

Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Maar een paar weken later kwam ik Ron van Kesteren van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren tegen. Daar had ik bij de oprichting drie jaar geleden wel van gehoord, maar hij vertelde dat ze in die drie jaar grote stappen hadden gezet. De eisen voor het keurmerk waren hoog, en een paar verzekeraars hadden zelfs het keurmerk verloren. Wil je als verzekeraar het keurmerk voeren, dan moet je goed scoren op punten als:

  • klantvriendelijkheid
  • begrijpelijkheid
  • geschiktheid van de verzekering voor de klant
  • transparantie

Vooral dat laatste punt is interessant. De verzekeraars met het keurmerk laten op hun website zien hoe het is gesteld met hun klantvriendelijkheid, begrijpelijkheid, et cetera. En zo kun je dus prima verzekeraars op die onderdelen met elkaar vergelijken.

Op de site van het keurmerk kun je zien welke verzekeraars het keurmerk hebben, en wat hun scores zijn. Je kunt je ook opgeven voor het consumentenpanel om zelf verzekeraars te beoordelen.

Inmiddels is de verwarmingsketel gerepareerd, de zolder weer droog, de vochtvlekken overschilderd en het geld gestort…

Lees meer over verzekeringen

Contact

U kunt op verschillende manieren contact opnemen met het Nibud.

Ga verder

Laat een bericht achter

Uw E-mailadres wordt niet gepubliceerd. Alle velden zijn vereist.

Geschreven door

Marcel Warnaar

Marcel Warnaar

Senior wetenschappelijk medewerker

medewerker

Contact

U kunt op verschillende manieren contact opnemen met het Nibud.

Ga verder

Anderen actueel

Webinar: Met pensioen, hoeveel heb ik eigenlijk nodig?

Uitleg over inkomsten en uitgaven tijdens pensionering met de tool Pensioenschijf-van-vijf.

lees meer › Artikel
26 oktober 2020

Blog Financieel fit: Zuinig wonen en werken in je eigen (t)huis

lees meer › Blog

Jongeren en schulden: preventiemiddel 18! En nu?

lees meer › Artikel

Chris Schwencke

Chris Schwencke

Relatiemanager

Medewerker
01 oktober 2020

Gratis telefoonnummer biedt oplossing voor mensen met geldzorgen

lees meer › Nieuwsbericht

Webinar Financieel fitte medewerkers

Webinar Financieel fitte medewerkers

Voorkomen van geldproblemen bij medewerkers.

meer info › Opleidingen
15 september 2020

Nibud: 2021 financieel zwaar jaar

lees meer › Persbericht

Koopkracht 2020-2021: de belangrijkste veranderingen

Welke veranderingen in beleid, prijzen en inkomens zijn van invloed op de koopkracht?

lees meer › Artikel
15 september 2020

Koopkracht in coronatijd

lees meer › Blog

Rapport Kunnen woningeigenaren energie-investeringen betalen?

Minstens 2 miljoen eigenhuis-bezitters hebben onvoldoende geld om de verduurzaming van hun woning te kunnen betalen.

lees meer › Onderzoeksrapport
10 september 2020

Nibud: Minstens 2 miljoen eigenhuisbezitters hebben geen geld voor verduurzaming

lees meer › Nieuwsbericht
09 september 2020

Vijf en financieel wijs?

lees meer › Blog