Renate van Mil

Renate van Mil

Contact met Renate

Functie: Adviseur opleidingen
Telefoon: 030 - 23 91 363

Ik ben verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitrollen van het opleidingsaanbod van het Nibud. Trainingen voor professionals, maar ook cursussen en lezingen voor consumenten.

Beter leren coachen en adviseren

Als manager opleidingen heb ik veel contact met bedrijven, gemeenten  en organisaties die de deskundigheid van hun medewerkers willen optimaliseren. Samen bepalen we wat er nodig is om medewerkers beter in staat te stellen om hun klanten beter te coachen of adviseren over hun geldzaken. Bij woningcorporaties en banken gaat het vaak om het verbeteren van betalingsgedrag: hoe maak je afspraken die na worden gekomen? Hoe help je voorkomen dat een betalingsprobleem een problematische schuldensituatie Ook werk ik veel samen met vrijwilligersorganisaties die actief zijn in de thuisadministratie of die inwoners helpen grip te houden op hun geldzaken.

Daarnaast adviseer ik werkgevers die te maken krijgen met de financiële problemen van hun werknemers. Een workshop voor P&O professionals of de inzet van een Nibudcoach kan dan een goed begin richting de oplossing zijn.

Internationaal

Van 2009 tot 2012 heb ik een aantal Zuid-Europese landen geadviseerd in het ontwikkelen van budgetvoorlichting en budgetcursussen voor consumenten in het kader van het project ABACO.

Recent ben ik als adviseur betrokken bij een twinning op het gebied van budgetvoorlichting en deskundigheidsbevordering in Caribisch Nederland.

Lees meer over het aanbod van Nibud-opleidingen

Renate van Mil

Contact met Renate

Functie: Adviseur opleidingen
Telefoon: 030 - 23 91 363

1 blogartikel van Renate van Mil

18 april 2016

Een werkboek, om mee te werken

lees meer ›blog

1 gerelateerd Praktijkverhaal

28 november 2017

De Vereende – Beter beeld op betalen

Verzekeraar biedt klanten hulp bij de persoonlijke financiën.

lees meer ›Praktijkverhaal