Een overzichtelijke administratie
De Nibud Bewaarwijzer helpt u om overzichtelijk vast te leggen waar u belangrijke documenten bewaart en hoe u berichten van instanties binnenkrijgt.
Tegenwoordig ontvangt u steeds meer berichten digitaal, bijvoorbeeld per e-mail of in de mijn-omgeving van de overheid. Hierdoor hoeft u niet meer alles te downloaden en printen om in uw administratiemap te bewaren. Toch valt er vaak ook nog post op de deurmat. Om ervoor te zorgen dat u belangrijke documenten kunt vinden wanneer u ze nodig heeft, kunt u gebruik maken van de Bewaarwijzer van het Nibud. In de Bewaarwijzer kunt u noteren of u documenten per post, mail of via de mijn-omgeving ontvangt. En in welke (digitale) map u ze vervolgens bewaart. Zo heeft u een overzicht van al uw documenten in één pdf.
Indien u ervoor heeft gekozen om al uw berichten per post te ontvangen, kunt u met de Bewaarwijzer ook een overzicht maken van de administratie van uw huishouden. Die kunt u dan na het invullen geprint toevoegen aan uw administratiemap.
Nu we een huis hebben gekocht, komt er zoveel op ons af! Wel zo handig als ik belangrijke papieren snel terug kan vinden.”
— Meral Kaya, Deventer