Het Nibud ondersteunt professionals die in hun werk te maken hebben met de huishoudportemonnee van consumenten. Er is een aantal werkvelden waarin we bijzonder actief zijn. Onze kennis en diensten hiervoor vindt u hier bij elkaar.

Meer over Werkvelden

Minima-effectrapportage

Test het minimabeleid in uw gemeente met de Minima-effectrapportage van het Nibud.

lees meer › Artikel

Uw inwoner wordt 18

Hoe kan een gemeente de 18e verjaardag van inwoners goed benutten voor schuldpreventie?

lees meer › Artikel

Gemeente Lelystad: ‘We willen jongeren preventief benaderen’

Lelystad introduceert Geldwijzer Bijna 18 als onderdeel van een preventiepakket voor jongeren.

lees meer › Praktijkverhaal

Geldkrant in Rucphen: ‘Het Nibud bood inspirerende voorbeelden’

Doel van de geldkrant is mensen met schuldenproblematiek aansporen hulp te zoeken.

lees meer › Praktijkverhaal
07 maart 2019

Energie vraagt om helderheid

lees meer ›Blog
15 februari 2019

Nibud steunt gemeenten die vragen om verhoging kwijtscheldingsnorm

lees meer ›Nieuwsbericht
05 februari 2019

Vernieuwde Geldwijzer: Bijna 18

lees meer ›Blog

Cliënten motiveren hun budget goed te beheren: dat moet je leren!

lees meer › Praktijkverhaal

Platform Schuldhulpverlening levert regelmatig nieuwe inzichten op

Wat haalt de gemeente Delft uit het Nibud Platform Schuldhulpverlening?

lees meer › Praktijkverhaal

Een persoonlijke lening: keuzes en ervaringen van consumenten (2018)

Onderzoek naar keuzes van consumenten bij persoonlijke leningen.

lees meer › Onderzoeksrapport

Zijn uw medewerkers financieel fit?

Tijdens een bijeenkomst van Sociaal Werk Nederland in Utrecht, sprak het Nibud over armoede en schulden bij werknemers in Nederland.

lees meer › Artikel

Nibud-agenda 2019: Grip op tijd en geld geeft rust

Nibud-agenda 2019: Grip op tijd en geld geeft rust. De Nibud-agenda is een tijdplanner en kasboek in één.

lees meer › Praktijkverhaal