Het Nibud ondersteunt professionals die in hun werk te maken hebben met de huishoudportemonnee van consumenten. Er is een aantal werkvelden waarin we bijzonder actief zijn. Onze kennis en diensten hiervoor vindt u hier bij elkaar.

Meer over Werkvelden

Minima-effectrapportage

Test het minimabeleid in uw gemeente met de Minima-effectrapportage van het Nibud.

lees meer › Artikel
06 juli 2020

Nibud: Iets meer hypotheek voor ex-student met schuld

lees meer › Nieuwsbericht

Uitkeringnaarwerk-berekenaar

Inzicht in de nieuwe financiële situatie van uw cliënt.

lees meer › Tool

Actieplan consumentenkeuzes

Het Nibud werkt samen om geldproblemen bij consumenten te voorkomen m.b.v. gedragsinzichten.

lees meer › Artikel

Checklist Vroegsignalering

Een handig overzicht om vroegsignaleringsbeleid te vormen en uit te voeren.

lees meer › Artikel

Geldkrant Personeelskrant: ‘Ons doel is absoluut bereikt’

Een Geldkrant op maat voor het Personeelsfonds van het ministerie van Financiën.

lees meer › Praktijkverhaal

Vroegsignalering: het bereiken van inwoners

Het Nibud biedt diverse middelen om een hoger bereik bij inwoners te realiseren.

lees meer › Artikel

Aegon-medewerkers volgen training Helpen met geldzaken

Medewerkers Aegon leren mensen met geldproblemen in hun omgeving hulp bieden.

lees meer › Praktijkverhaal

Ruim 320.000 Rotterdamse huishoudens ontvangen Geldkrant Minder inkomen

Voor Rotterdammers met geldzorgen door de coronacrisis is een speciale Geldkrant gemaakt.

lees meer › Praktijkverhaal
14 april 2020

Coronatijd: videobellen met de budgetcoach

lees meer › Blog
10 april 2020

‘Help, ik mis contant betalen!’

lees meer › Blog

‘Workshop Rondkomen na pensionering was een eye-opener’

Nibud-trainer Pauline Mulder gaf een boeiende workshop bij de politie Oost-Nederland.

lees meer › Praktijkverhaal