a a a

Abonneer je gratis

Webblog subscription

Blijf op de hoogte van nieuwe berichten via e-mail

Reacties

Marion Weijers
dinsdag, 22-07-14 16:00
Ik ben het met u eens, dat loonbeslag voorkomen moet worden. Naast het leed van de werknemer, de extra juridische kosten, brengt het ook veel extra administratief werk bij de werkgever met zich mee. Dat is ook de reden geweest voor het Nibud om deze training te ontwikkelen. Met de juridische expertise van de deurwaarder, en Pauline Mulder als Nibud trainer, ligt de focus op preventie, het voorkomen van schulden.
Hilde Klaster
vrijdag, 18-07-14 14:44
Bij het lezen van het bericht, wat doorgelinkt werd door het Nibud, kreeg ik weer het bekende gevoel van opkomende gal. Het gevoel waar ik langzamerhand allergisch van begin te worden. Het lijkt te gaan om informatie, maar het gaat om pure verkooptechniek met vooral plezier voor hun eigen portemonnee. Tuurlijk moeten werkgevers weten hoe het zit met loonbeslag, maar ik zou denken dat degene die loonbeslag oplegt eigenlijk verplicht is om alle en dat bedoel ik ook echt ALLE informatie van dien te verstrekken. Mevrouw die haar werk zo fijn vindt, moet zich vooral realiseren dat het feit dat er tegenwoordig veel werkgevers zijn die er heel wat uurtjes extra aan hebben om alle loonbeslagen te verwerken. Denk dan niet alleen aan de administratie, maar ook de gesprekken die een sociale werkgever met degene voert om de emoties die erbij komen een kanaal te geven. Extra werk wat zich niet meteen of zelfs nimmer uitbetaald. Kan mij dus helemaal vinden in het ingezonden stukje van mijn bovenbuurman. Vraagje: krijgt het Nibud betaald voor het doorlinken is dan ook iets wat zo bij mij opkomt ?
berrie mutsaers
vrijdag, 18-07-14 13:29
Natuurlijk is loonbeslag een signaal. Maar er zpu een nationaal incassoregister moeten komen waarbij bij 3 incassotrajecten bij 1 persoon automatisch een schuldhulpverlenet van de gemeente wordt ingesteld! Al voordat er beslagen liggen! Een gemiddeld prrsoon bij de schuldhulp heeft 30000 euro schulden bij 17 eisers. Het Nibud, de brancheclub gerechtsdeurwaarders en de Nationale Ombudsman zouden een voorstel voor o.a. de politiek moeten maken. Maar goed. Dat zal er wel niet van komen want de incassoindustrie is ook big business!
MBB
maandag, 14-07-14 17:39
Mee eens.
Het is een raar systeem dat een vreemde zo makkelijk bij je banktegoed kan komen, en je er toch ' zelf' verantwoordelijk voor blijft.
Dat met slechts een handtekening of mondelinge opname die door oplichters en marketeers zo makkelijk door social engeneering te verkrijgen of na te maken zijn je banktegoeden te grabbel liggen.

Terwijl er tegenwoordig toch zoveel alternatieven zin; geplande overboekingsopdrachten bij de bank, de Finbox, Ideal, reminders per mail of SMS, etc.

En dat in een tijd waarin banken geen rente bieden, alle staatseigendom zijn en onder druk van Europese concurrentie, je toch zou mogen verwachten dat ze gaan concurreren op service. Om te beginnen met de veiligheid van de tegoeden van de klant.
(Eventueel te volgen door de overboekrekening met de opgegeven naam te vergelijken)
Kees Lakerveld
donderdag, 10-07-14 15:27
Ben het erg eens met Cees en vind de suggestie van Jozef uitstekend.

Een bericht toevoegen in het gastenboek


  1. Uw e-mailadres blijft onzichtbaar
  2. Voer hier het woord in zoals getoond in de afbeelding. Dit is om spam tegen te gaan.
    CAPTCHA afbeelding om SPAM tegen te gaan
    Als U het woord niet kunt lezen, klik hier.

Contact

Bel: 030 - 23 91 350 (9 - 13 uur)


Nibud nieuwsbrief Altijd op de hoogte met de Nibud-nieuwsbrief!

Nieuws

Nibud: kind krijgt vijf euro voor rapport van ouders

04-07-2014

Nibud-onderzoek naar geldgeefgedrag van ouders

Nibud: goede, onafhankelijke informatie over geld nu te versnipperd

25-06-2014

Samenwerking Nibud, VEH, VEB en FPSB NL biedt uitkomst

Nibud start samenwerking met drie partijen in Startpunt Geldzaken

17-06-2014

Persuitnodiging: Samenwerking Nibud, VEH, VEB en FPSB NL

meer nieuws